Rólunk

A DIGITAL Számítástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jogelődje 1986-ban alakult kisszövetkezeti formában. A cég mai napig 100%-osan magyar tulajdonban lévő vállalat, melynek fő profilja a felhasználói igényeknek megfelelő hardver és szoftver rendszerek kulcsrakész szállítása.

A kezdetek

Az alapítás első évében a Központi Fizikai Kutató Intézet megbízásából a TPA számítógépek (DEC kompatibilis Microvax) országos márkaszerviz feladatait láttuk el, de hamarosan a technológia fejlődése és az igények változása miatt az IBM kompatibilis számítógépek piaca felé is nyitottunk. A cég 1990 óta a valódi tulajdonosi viszonyokon alapuló Kft. formában működik.

1989-ben – az országban másodikként – viszonteladói szerződést kötöttünk a Hewlett-Packard cég számítógépeinek és perifériáinak forgalmazására, aminek eredményeként 1991-ben a Hewlett-Packard Magyarország Kft. VAR partnere lettünk. Cégünk a számítógépek és perifériák forgalmazása mellett már ekkor is nagy hangsúlyt fektetett a tartozékok, a kiegészítők és a kellékanyagok folyamatos biztosítására. Még ebben az évben hivatalos forgalmazói lettünk az Intel, D-Link és az APC cégeknek is.

Cégünk első pillanattól kezdve kiemelten foglalkozott számítógép hálózatok tervezésével és építésével. Hálózat-specialistáink sokrétű tapasztalatokkal rendelkeznek számítógépek különböző platformú (Peer-to-Peer, Novell NetWare/IntranetWare/Netware 5.-6.x, Microsoft Windows NT/2000/2003, továbbá UNIX/Linux kiszolgáló elvű) hálózatokba integrálása terén.

A működésünk során több száz helyi és regionális-hálózat megtervezését és kivitelezését végeztük el. A telekommunikációs technológiák fejlődése és a minőségi számítógép hálózatok iránt mutatkozó felhasználói igény cégünket arra késztette, hogy felkészüljön a megjelenő korszerűbb és komplexebb hálózati technológiák alkalmazására. Ebből a célból vettük fel 1993-ban a kapcsolatot a strukturált hálózatok tervezése és telepítése terén akkor piacvezető AT&T céggel és Systimax PDS nevű rendszerének alkalmazásával – például az OTP Bank Rt. fiókhálózatának közel 100 fiókjánál – építettünk ki integrált hálózati rendszereket. A strukturált hálózati technológiák területén komplex megoldással rendelkező egyre több gyártó megjelenése arra ösztönözte cégünket, hogy szélesítsük megoldás-palettánkat. Ennek érdekében a svájci Reichle & De-Massari cég freenet, valamint az Alcatel cég ACS kábelezési rendszerének is hálózati rendszerintegrátorai lettünk. Az ilyen integrált hálózati megoldású rendszerek biztosítják, hogy a teljes telefonhálózat, az adatátviteli rendszer és a zártláncú videó-hálózat ugyanazon hálózaton, maximális biztonsággal, professzionális minőségben működjék.

A megszerzett szakértelemnek és a minőségi munkának köszönhetően cégünket bízták meg a Praktiker áruházlánc magyarországi áruházaiban (R&M freenet kábelezés, Nortel Networks és RIT aktív elemek), illetve az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatala által kiírt Phare-tender keretén belül megnyert és – 40 nap alatt 22 városban kivitelezett – lokális informatikai hálózatok (ALCATEL ACS kábelezés, Nortel Networks aktív elemek) kiépítésével.

Rendszermérnökeink az eltelt évek alatt szerzett tapasztalataik birtokában olyan nagy fontosságú informatikai rendszerek tervezését, felügyeletét vagy támogatását látták/látják el, mint a Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bírósága, a VIVENDI Telecom Hungary, az EMITEL ZRt., a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Lombard ZRt., a Pick Szeged ZRt., a Phoenix Rubber Gumiipari Kft., a Phoenix Pharma ZRt. vagy például az ITD Hungary ZRt. rendszerei. Cégünk 1994 óta partnere és hivatalos viszonteladója a – világ egyik vezető aktív hálózati elem gyártója-ként ismert – „SynOptics” (1995-től „Bay Networks”, majd 1998-tól már „Nortel Networks”) cégnek. Komoly beruházásokkal elértük, hogy a hálózati problémák kiderítésére és kiküszöbölésére megfelelő műszerezettség álljon rendelkezésünkre. 1995-ben a nagytávolságú hálózatok kiépítéséhez és működtetéséhez szükséges alkotóelemeket gyártó „Cisco” cég termékeinek is meghatalmazott viszonteladói lettünk. A hardver elemeken túl a teljes körű szolgáltatások érdekében a nagy szoftverfejlesztő cégekkel is kapcsolatban állunk. Rendszereinkhez elsődlegesen a Microsoft, illetve a Novell hálózati operációs rendszereit ajánljuk és támogatjuk MCSE és CNE mérnökeinkkel. Az alap hálózati-kiszolgáló szoftverek ismeretén túl hangsúlyt fektetünk a hálózati alkalmazások (mentő/archiváló-, menedzsment-, vírusvédelmi-, adatbiztonsági-, dokumentumkezelő-, levelező-, illetve nyomtatás-kezelő rendszerek) ismeretére és támogatására is. (Diskeeper, BrightStor ArcServe, eTrust, F-Secure Anti-Virus, NOD32, SAV CE, SecureZone, MS SMS, HP OpenView, Northern Storage Suite/PrintControl, Exchange, GroupWise, TFS Secure Messaging Server, Thinprint .print termékcsalád).

Tisztában vagyunk azzal, hogy a DIGITAL Kft. sikerét, nagyságát, értékét és stabilitását a piaci helyzete határozza meg, ezért folyamatosan igyekszünk szolgáltatásaink minőségét javítani, ügyfeleink elégedettségét növelni. Ennek érdekében nagy hangsúlyt helyezünk a vállalati kultúránk erősítésére, a humán erőforrás menedzsmentre, a teljes körű és hatékony marketing és információs rendszer működtetésére, melyek együttesen eredményezhetik a minőségközpontú vezetés kialakulását, minőségpolitikai céljaink megvalósulását. Ehhez igazodva az „Informatikai hálózatok, hálózatrendszerek tervezése és kiépítése” területén 1998-tól 2006-ig az MSZ EN ISO 9001 szabványnak megfelelő minőségbiztosítási rendszert üzemeltettünk. Erről a szintről még 2005-ben határoztuk el a továbblépést, azaz hogy e részterületről a teljes tevékenységünkre kiterjesztjük a rendszert. A rendszer kibővítése, átdolgozása és bevezetése után a 2006. november 10-i auditot sikeresen teljesítettük, így azóta a teljes tevékenységi körünkre szólóan ISO 9001:2008 szabványnak megfelelő rendszer szerint végezzük munkánkat.

Az informatikai piac szerteágazó területein jelentkező igények magas színvonalú kiszolgálása érdekében még 1998 végén kötöttünk egy együttműködési megállapodást a József Attila Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoportjával és a Neumann János Számítógéptudományi Társaság Csongrád Megyei Szervezetével. Az így létrejött munkacsoport – 1999-ben főként – a kétezredik év számítástechnikai problémáinak megoldására kidolgozott saját metodika alkalmazásával végzett szakértői tevékenységet, jelenleg pedig szaktanácsadói, rendszerszervezői és konzultációs szolgáltatásokkal áll ügyfeleink rendelkezésére. 1999 őszétől a Miniszterelnökség Közbeszerzési Igazgatóságának Hivatala (jelenleg KEF) és a Hewlett-Packard Magyarország között létrejött szerződés értelmében cégünk, mint „Minősített szállító” vehetett részt a központosított közbeszerzés keretében történő szállításokban. Ennek az új értékesítési és szolgáltatási csatornának köszönhetően lehetővé vált ügyfélkörünk és szolgáltatás-kínálatunk jelentős bővítése.

A kiemelt Ügyfeleinknél felmerült – az általuk alkalmazott alkalmazások/komplett szoftver rendszerek funkcionalitásának bővítését célzó – igények megoldására, hazai szoftverfejlesztő partnereinkkel együttműködve 2002-től több sikeres rendszerintegrációs és fejlesztési projektet vezettünk.

Napjainkban

Egyre bővülő budapesti kirendeltségünknek köszönhetően ügyfélkörünk olyan fővárosi és főváros környéki ügyfelekkel bővült, mint a Budapesti Gazdasági Egyetem, Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség  vagy a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság.

Rendszerintegrációs feladataink az elmúlt évtizedben szoftverfejlesztési megbízásokkal egészültek ki, így mára képesekké váltunk arra, hogy a legapróbb informatikai elemekből a legkomplexebb megoldásokat valósítsuk meg.